logo
Czym jest IMEX dziś w 2012?

imexImex 2012, impreza cykliczna, świętująca w tym roku 10 lat swego istnienia. To miejsce gromadzące sektor branży incentive, branży eventowej i spotkań biznesowych. Na przestrzeni ostatniej dekady przeszła długą drogę przemian. Czym jest IMEX dziś ? Jak wygląda? Kto tu zagląda i w jakim celu ?

Skrzyżowanie różnych kultur jednego biznesu. Biznesu, który pomimo dość trudnej sytuacji ekonomicznej na rynku europejskim, potencjalnego widma kryzysu, masowych redukcjach w korporacjach, nabiera rozpędu i potrafi reagować natychmiast bijąc rekordy wzrostów. Sektor eventów, wyjazdów typu incentive nadaje nowy kierunek przyszłości z udziałem social media, z udziałem digital solutions, z udziałem DMC - gotowych spełnić niemal każde życzenie klienta. IMEX to setki spotkań w poszukiwaniu możliwości współpracy, łączenia partnerstwa, zawierania długoterminowych kontraktów. To wyścig gościnności przejawiający się na każdym ze stoisk.

Zainteresowanie wzbudzał rozmach stoisk stworzonych specjalnie na to wydarzenie. Wyobraźnię poruszało Polish Convention Bureau, które świętując również swoje dziesięciolecie (podobnie jak IMEX i ICP Group SA) przybrało uroczysty wymiar biało-czerwonych kibiców. Spontanicznie, piłkarsko, wesoło, kreatywnie i na bogato. Holandia na przykład promowała kolor pomarańczowy, rozdając wiele gadżetów tylko w tym jednym odcieniu. Hotele wykreowały z powierzchni wystawienniczych wnętrza przepięknych apartamentów. Połączenie trzech sił: oferty, kreatywnego podejścia i designu wyróżniało wiele stoisk, choć jakby to zbudowane całe z IPAD’ów.

W hali Messe Frankfurt (8) unosiła się niezwykła energia. Przyjechali tu ludzie z pasją. Wystawcy doskonale dopasowali się do oczekiwań hosted buyers, którzy przyjechali po nowinki technologiczne, te najnowsze, nieprzeciętne atrakcje i niespotykane destynacje. Popularne kierunki – coraz częściej proponujące coś więcej, z nutką adrenaliny, spa a nawet medytacji. Eko-turystyka - coraz modniejsza. Konferencjom towarzyszyły firmy konsultingowe formatujące cykliczne eventy dla uatrakcyjnienia agendy spotkań, zmieniając formułę formal meetings na warsztatowe sesje i omówienie business case study. Wnioski? Rynek oczekuje natychmiastowej dostępności lokacji, głębokiej penetracji i znajomości nowych technologii, a także krótkich i szybkich reakcji na zapytania ofertowe.

Wyścig trwa… Wszystko w chmurze możliwości z dostępem do free wifi na całej strefie targów. IMEX app – na bieżąco informowało o trwających atrakcjach, seminariach, wykładach i workshop’ach.

Młodzi utalentowani ze świeżym umysłem chłonęli wiedzę bezpośrednio od prekursorów branży. Kontakt z meeting plannerami z Polski oraz z innych krajów świata dawał świetne warunki do wymiany doświadczeń, networkingu czy nawiązywania przyjaźni. Atmosfera wzajemnej przyjaźni sprzyjała podejmowaniu współpracy.

Zanotowała Agnieszka Ciesielska - Account Manager Live Marketing Concept, ICP Group SA

Powrót do listy artykułów